zakupy - pytan kilka

Autor: michoo <aaa_at_aaa.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 23:58:19 MET DST

witam wszystkich, tym bardziej ze to moj 1 post na tej grupie

przymierzam sie do zakupu nowej maszynki, a raczej wymiany plyty glownej,
procesora, grafiki no i pamieci, mam okolo 1000-1200 max na to przeznaczone
wybralem:

plyta glowna: Asus A7N8X-VM/400 ze zintegrowana karta graficzna NVIDIA
GeForce4 i dzwiekowa Realtek ALC650
czy oplaca sie kupowac ta plyte? Jak z jej awaryjnoscia itp czytajac
archiwum raczej same dobre opinie o A7N8X byly ale nie wiem jak to jest z ta
zintegrowana grafika
czy zintegrowana karta graficzna jest duzo mniej wydajna od takiej
"normalej" kupowanej osobno? w czym moze sie objawiac jej zmniejszona
wydajnosc? czy pojda na tym spokojnie gry? czym sie w sumie rozni od takiej
normalnej grafiki?

cena: 354

procesor: tutaj nie wiem za bardzo czy oplaca sie inwestowac w cos szybszego
czy kupic AMD Athlon XP 2400+(Thoroughbred) z wentylatorem za 335 czy
dokladac do bartona ktory kosztuje 410 zl z wentylatorem ale za to ma
szybsza magistrale i wiecej cache

cena: 335/410

pamiec: 2x 256 Kingston, mysle ze wytstarczy a czytalem ze warto do tej
plyty brac 2 identyczne kosci pamieci poniewaz zwieksza to jej wydajnosc
przez obsluge technologi Dual DDR tylko czy bedzie to jakas widoczne
zwiekszenie wydajnosci czy tylko niepotrzebny "bajer"? od tego trzeba odjac
128 mb dla karty graficznej, czy to wystarczy?

cena: 2 x 172 = 344

komputer bedzie uzywany do roznych zastosowan, przewaznie do tworzenia
grafiki w photoshopie / flashu, FTP no i pewnie troche gier :> moze tez
lekkiej obrobki filmow.

bede wdzieczny za wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi na moje pewnie meczace
na tej grupie pytania

--
pozdrawiam, michal