Nowy komputer - proszę o sugestie

Autor: Bufi <michalbu_at_pf.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 23:38:30 MET DST

Witam!

Przymierzam się od jakiegoś czasu do zakupu porządnego komputera. W tej
chwili zastosowania to głównie praca w Adobe Premiere i Photoshop, kompresja
DV do MPEG i Divx. W najbliższej przyszłości na pewno 3DSMax, ale raczej do
eksperymentów niż intensywnej pracy. Gry odpalam raczej rzadko, ale ostatnio
słyszałem coś o Half Life 2, wiec ze wzgledu na sentyment pewnie sie skusze
:)

Co byscie polecali? Ponizej moje dywagacje:

Procesor: Ostatnio tanieją Athlony64. Z drugiej strony naczytałem się sporo
o zmianach socketów i braku softu, wspomniane programy też nie robią póki co
z 64 bitów żadnego pożytku. Zostaje zatem Prescott 3.2 (optymalizacja pod
Premiere i soft do kompresji) oraz Athlon XP?

Pamięć i płyta: 1GB RAM, ze wzgledu na Photoshopa. Jeśli ktoś nie planuje
podkręcania, czy warto inwestowac w pamięci dwukanałowe? Modeli konkretnych
jeszcze nie sprawdzałem, proszę o sugestie.

Karta Grafiki: Pamietam, ze kiedys za pomoca prostego programiku mozna bylo
przerobic GForce na Quadro. Czy jest w tej chwili cos podobnego, co przy
odpowiednim sofcie bedzie przyzwoicie dzialac z 3DSMax, a i wspomniany Half
Life 2 jakos ruszy? :-)

HDD: Co polecacie, RAID 0 na SATA, czy WD Raptora 70GB? Z RAIDem mam zle
wspomnienia i nie wiem czy odwaze sie zainstalowac system na takiej
macierzy, ale moze ktos sie podzieli doświadczeniami RAID0 na SATA? 70 GB to
niewiele, mam jeszcze 160 GB Baraccude, ale do nowego komputera nada sie
najwyzej jako archiwum.

Do tego nagrywarka DVD, porządny zasilacz, obudowa (co polecacie z
Chiefteców i Anteców?) i chłodzenie. Bez monitora. Chciałym się zamknąć w
4,5 tys.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
pozdr,
Bufi