Może ktoś wie?

Autor: USENET <fortyfikacje_at_gazeta.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 22:40:10 MET DST

Jak włączyć na płycię VIA pod NT-kami (2K, XP, 2K3) tryb DMA 4 (UDMA- 66). W
linuksie śmiga na maxa właśnie w UDMA-66, zaś XP pokazuje DMA3 czyli UDMA-44
Żadne sterowniki VIA, łącznie z najstarszymi i najnowszymi nic nie dają, jak
również usuwanie wartości z kluczów:
MasterIdDataChecksum
SlaveIdDataChecksum
System stale wykrywa DMA-3 - Kable są OK
Wiem, że 2K i XP 5 razy robią test i w zależności od błędów obiżają DMA o
oczko niżej i znowu test itd. Sęk w tym że pod linuksem nie ma żadnych
błędów i śmiga w DMA-4 *UDMA-66 (hdparm -tT /dev/hda)
Wiem, ze to lipa mięc pod Intela płytę VIA, ale to żony i mi marudzi, że ma
za wolny komp. Ale wygląda na to że win32 nie jest przyjazny dla tego typu
sprzętu.

P.S - zaraz zacznę szukać referencji i patchować pliki, może w ten sposób
zabiję funkcję sprawdzania stanu DMA i obiżania trybu pracy, zobaczymy....