Re: Wszystko idzie z Rzeszy

Autor: wieniuszka <wieniuszka_tego_nie_at_gazeta.pl>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 16:07:49 MET DST

wob wrote:

> Witam
> Po wejściu do UE nasiliło się nie tylko sprowadzanie starych samochodów
> ale też starych komputerów.
> Niby nic dziwnego ale proszę jak dużo muszą zarobić nasi handlowcy
> Zestaw na allegro za 280zł!
> SIEMENS PII350/64/2GB
> http://tinyurl.com/6ewqa
> a tu taki zestawik pierwszy lepszy bez szukania tańszego za
> 39EUR*4,6PLN=179PLN
> SIEMENS PII333/128/3,2GB
> http://tinyurl.com/6tj7r
> Jak widać sterty komputerów na allegro interes jest opłacalny
> [...]
Nie uwazam, zeby było tu cokolwiek ksiezycowego.
Nie zapominaj, ze:
1. ten komputer sam nie przyjedzie z niemiec nie przyjedzie
2. jesli ktos nie ma konta na niemieckim ebayu lub znajommych w Niemczecvh,
ktorzy mogliby na miejscu go odebrac i przetestowac a potem wyslac do
kraju, to stopien komplikacji kupowania go tam i sprowadzania do Polski
jest MSZ warty wiecej niz 100pln roznicy w cenie (no dobra - 150 doliczajac
roznice w podzespolach). Gdybym potrzebowal takiego sprzetu, to
zdecydowalbym sie przeplacic w Polsce.
3. odnosnie pietnowania sprzedawcow: oni tez maja swoje koszty - to raz. A
dwa - nie wymagaj, zeby byli altruistami i sprzedawali bez zysku. Skoro
rynek akceptuje taka cene (co jest oczywistym - gdyby rynek jej nie
akceptowal, to bardzo szybko zostalaby zmieniona; w koncu sprzedawcy zalezy
po pierwsze na tym, aby nie stracic, a dopiero w drugiej kolejnosci - zeby
miec zacny zysk) to jest ona dobra.
4. skoro uwazasz, ze sprzedawcy mogliby wyjsc na swoje sprzedajac taniej, co
byloby dodatkowo korzystniejsze dla klientow, to nikt nie smialby Cie
powstrzywac od kupowania ich tam i sprzedawania tu po korzystniejszej
cenie. Wszyscy by na tym skorzystali, wiec sie nie krepuj.

--
This sentence is false.
Pozdrawiam