Re: Soltek FRN3-L i pamiec dual 2x512 MB Twinmos 2,5 PC400

Autor: Geralt <przemyslaw26_at_interia.pl>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 00:59:10 MET DST

Użytkownik "t_harry" <t_harry@NOSPAMwpSPADAJSPAMERZE.pl> napisał w
wiadomości news:cg8jfm$d5a$1@opal.futuro.pl...

> pamiec moze i wtedy pojdzie na 200(ddr of course), mnoznik to chyba
11(moze
> sie uda z 11,5) - przy mnozniku 14 nie dziwi mnie ze nie wstalo na 200 -
> mozesz poprobowac podniesc napiecie procka - no i uwazaj bo powyzej tego
> 11,5x200 to chyba sie juz zaczyna hardcore - nie popal czegos :)
> na soltku frn2 moglem ustawic asynchronicznie taktowanie pci/dma, twoj
> pewnie tesz to ma, ew ma na stale wpisane 33MHz dla napedow - tak czy siak
> 200 to typowa czestotliwosc i plyta normalnie powinna ustawic pci @ 33...

Wlasnie sprawdzilem. Przy standardowych napieciach FSB 200 mnoznik 11,
pamiec 200 (pc400) niestety restartuje przy wlaczaniu kompa. Wszystko
rozbija sie o pamieci jakby... Bo komp spokojnie mi chodzi na FSB 166,
pamiec 166, mnoznik 14. Ale w tym momencie powinienem podnosic napiecie
procesora (jelsi nie chce pojsc pamiec na 200? Sorry za lamerskie pytanie,
ale jakos nie znam zwiazku. Na slepo myslalem ze to nie sprawa procka tylko
pamieci ;)... Thx za rozjasnienie zaleznosci. Tak samo z tym synchroniczna
praca pamieci..

Pozdrawiam
Geralt