Re: SDRAM i Plyta glowna

Autor: yabadu <yabadu_n0n4m3_at_n0_sp4m_wp.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 19:05:06 MET DST

C-S-M wrote:

> Witam.
> Nie wiem czy dobrze trafilem,
> Moje pytanie dotyczy troszeczke starszej plyty glownej - Soltek 75-KAV.
> Mam 128 MB SD i chce dokupic kupic sobie uzywana kosc SDRAM 512 MB i nie
> jestem pewny czy bedzie w pelni z nia funkcjonowac. W specyfikacjach plyty
> gl. znalazlem cos takiego "Supporting up to 1.5 GB memory space". Mysle, ze
> to chodzi o wszystkie 3 sloty, bo logicznie myslac jak mozna upchac tam 1.5
> GB trzema 256. Mile widziane bylyby odpowiedzi Tych, ktorzy mieli stycznosc
> z takim zestawem.

Niestety Twoja logika jest logiczna, ale logika elektroniczna jest
troszke inna ;)
Przede wszystkim sprawdz czy obecna pamiec jest jedno- czy dwubankowa
(to wlasnie logika elektroniczna :D).
Co do bankow (1-2) to poczytaj o architekturze pamieci i jak sie to
rozroznia (zrodlo: google.pl i groups.google.pl)

Zobacz co jest z "megahertzami" obecnej kosci. Czy jest to 100 czy 133
MHz i podobnie sprawdz w specyfikacji plyty jaka czestotliwosc RAM moze
obslugiwac.

To, ze obsluguje do 1,5 GB RAM wcale nie oznacza, ze mozesz wlozyc max
3x 512 MB. Mysle, ze mozna wlozyc nawet jedna kosc 1 GB i dodatkowo 1x
512 MB lub 2x 256 MB.

Ale wszystko musisz wyczytac w dokumentacji i w Internecie.

Pozdrawiam,
Yabadu!