Re: kamera internetowa

Autor: SamoDobro <samodobro_at_poczta.fm>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 12:10:39 MET DST

> Witam grupe!

> Czy moze ktos ma cos godnego polecenia
> lub moze polecic jakas kamere ?

mam kamerkę Geniusa 300 kpix
co mogę o niej powiedzieć?
USB 1.2
max rozdzielczość (nie interpolowana) 640x480
regulacja ostrości pokrętełkiem na kamerce
trochę tandetne wykonanie, plastiki nie przylegają ściśle do siebie
trochę niewygodna podstawka
dodatkowo dostałem razem z kamerką mikrofon - taki przypinany do ubrania,
kabel długi, bo aż 3 m.
teraz jakośc obrazu:
640x480 - widać, że obraz nie interpolowany, ostrość dość dobra, jeśli
jest dobre oświetlenie, to nasycenie barw jest też zadowalające. gorzej
jak jest ciemno i źródłem światła jest jedynie jakaś lampka czy nie daj
Boże świetlówka. możliwość nagrywania klipów w 640x480 TEORETYCZNIE z
prędkością 30 kl/s, ale w praktyce - przez USB 1.2 ta prędkość to max
16-18 kl/s - oczywiście w najwyższej jakości.
320x240 - tu już nie ma się do czego przyczepić, matryca 2x większa robi
swoje. ostrość wprost REWELACYJNA (oczyście po pokręceniu trochę
"biektywem")- barwy soczyste, nie mam żadnych zarzutów.
używam kamerki do kontaktowania się z siostrą, która jest w USA - ona ma
Creative NX - z mniejszą matrycą. porównanie? u mnie są bardziej soczyste
barwy - bardziej żywe. ostrość w 320x240 podobna, w 640x480 tamta kamerka
przegrywa w przedbiegach, bo ma tylko interpolowaną - czyli zwiększaną
programowo. znaczy się kaszanka.
oprogramowanie: sterowniki + programik do nagrywania klipów, przesyłania
fotek z kamerki na maila itp itd, do tego jakiś edytor klipów filmowych,
którego nawet nie uruchomiłem. standardowe jednym słowem. zakres regulacji
pracy kamerki za pomocą software'u chyba dość duży - począwszy od Gammy,
poprzez balans bieli, kontrast, jasność, nasycenie barw, regulację
poszczególnych składowych, odwracanie obrazu (kamerka może wtedy służyć
jako lusterko ;)) itp itd.
cena? dałem w sklepie 105 PLN - na allegro widziałem po 80.
czy warto? moim zdaniem tak. na pewno nie zamieniłbym się na Creative'a
takiego jak ma moja siostra - kosztuje podobnie, a ma mniejszą matrycę i
USB też 1.2
jeśli szukasz z tego przedziału cenowego kamerki, to bierz Geniusa. jeśli
pieniądze nia grają roli... kupuj coś, co ma możliwość rejestracji obrazu
w całkowitych ciemnościach - widziałem takie Creative'y już za 350 PLN

> pozdrawiam
> Rafal

pozdrawiam również