Re: ......zasilacz......

Autor: Lukasz Ledochowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 05:29:48 MET DST

Jack wrote:

> Witam, mam takie pytanie: czy zasilacz Megabajt 300W wytrzyma taki
> konfig: *AMD Athlon XP 2500+ Barton 333
> *Abit AN7
> *512MB DDR Kingston
> *FX 5600 Ultra GAINWARD 256MB DDRAM
> *Tuner TV-FM
> *HDD Seagate 40GB 5400rpm
> *CDROM LG 52x
> *Nagrywarka
> *Stacja dyskietek.

Powiem Ci tak. Może i zadziała, może i będzie chodził dobrze, ale jak
padnie to ze względu na brak zabezpieczeń istnieje niebezpieczeństwo,
że np. jakiś skok napięcia w sieci go zabije a przy okazji jeszcze
połowe Twojego sprzętu. Tutaj już nie chodzi o jego wydajność (która
jest marna), ale o bezpieczeństwo i komfort psychiczny. Miałem zasilacz
235W przy Athlonie XP 1700+. Chodził dobrze, żadnych zwiechów, 100%
stabilności. Jedyne co mnie denerwowało to fakt, że komputer przy POST
czasami wywalał jakiś error (nie pamiętam jaki, ale pamiętam, że na
Chieftecu też mi sie on pokazał, potem zniknął, ale to była przyczyna
zmiany). Zasilacz wziął kumpel do swojego durona 800. Komputer
niewymagający więc nie powinno być problemu. Kilka miesięcy później ten
sam kolega miał jakiś skok napięcia w sieci. Poszła płyta, dysk 20GB,
dysk 6GB, stacja dyskietek, klawiatura, CD-RW, SB Live, Geforce 2 MX200
i chyba procesor. I co z tego, że wcześniej wszystko chodziło dobrze?

--
# Lukasz Ledochowski
# GG:503647