Re: Stary chipset

Autor: yabadu <yabadu_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 22:21:45 MET DST

WiesiU "Kamikadze" WombaT wrote:

> Witam
>
> Mam proste pytanko dla wybitnych fachowców sprzętu:
> Jaki największy hdd "zobaczy" moja płyta głowna ATC-6300 oparta na chipsecie
> intel 440LX lub EX (w dokumentacji i biosie pisze że to LX, a na samym
> chipie EX)

Tak to jest z wymiana sprzetu. Najpierw dysk a potem plyta, procesor,
pamiec :/
Najbardziej ekonomicznym wyjsciem jest ustawienie dysku twardego -
obecnie oplaca sie kupowac od 80 GB w gore - na 32 GB.
Ale wczesniej sprawdz czy on w ogole zobaczy 32 GB, bo nie jestem
pewien. Po prostu pozycz od znajomego dysk powyzej 40GB, ktory wlasnie
kupil. Mozesz miec z tym problemy, ale w koncu moze trafisz na swiezy
zakup ;)
Przestaw w tryb 32 GB (np. w Samsungach nazywa sie to 32 GB Clip Pin
Setting) i sprawdz czy "widzi" go BIOS.

Jak sie wszystko uda, popracujesz sobie na nim troche czasu i "znudzi"
Ci sie 32 GB, to po zebraniu pieniazkow pozostaje Ci zakupienie nowej
plyty glownej (300 PLN), procesora (350 PLN) i niestety pamieci (250 PLN).
Oczywiscie bedziesz musial wczesniej przegrac dane na inny dysk twardy i
prawdopodobnie od nowa zainstalowac system.

Ten "numer" zrobilem juz u siebie oraz w innych komputerach i nikt nie
narzeka ;)

Pozdro,
Yabadu