Wymiana r9500 na... ?

Autor: Marek Tomczyk <tunol-ktory-nie-lubi-spamu_at_chelm.gda.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 21:21:22 MET DST

Witam

Mój problem jest troche nietypowy. Karta wydajnościowo wystarcza mi w
100%. Działa na niej wszystko, co chcę aby działało. Jednak mi chodzi o
wsparcie dla linuksa. Wiadomo, ze support zaróbno nvidii jak i ati w
kwestii linuksa obsysa, jednak wydaje mi się, że nvidia bardziej się
stara w tej kwestii. Najnowsze linuksowe sterowniki dla mojego radeona
są o jakąć połowe wolniejsze w 3d niż windowsowe. Co oznacza, że w
ut2003/2004 ciężko sie gra. Wcześniej miałem FXa5200 i wydajność w
linuksie była porównywalna do wydajności w windowsie.

Ten radeon jest niemodowalny, wywala szachownice, jednak kręci się wręcz
  doskonale (275/270@410/315 na standardowym chłodzeniu). Osiąga w ten
sposób podobną wydajność w grach jak po zmodowaniu na r9500pro. Na co ze
stajni nvidii mógłbym go wymienić, nie tracąc wiele na wydajności (może
nawet troche zyskując)? Pewnie fx5700 albo ti4800 wchodzi w grę przy
takiej wydajności. Skłaniał bym się ku FX-owi. Czy dobrze robie? Nie
stracę zbyt dużo? A może zyskam?

Reszta sprzętu to:

epox 8rda3i
Athlon 1700+@2400+ (200x10)