Re: Porozmawiajmy o zgrywanie wideo ze zrodla analogowego :)

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 20:07:47 MET DST

Yoghurt napisał(a):
> Ja mam karte DC30 Pinnacle'a i da sie zrzucac 768x576 (25FPS) juz na
> 200-tce MMX (kompresja sprzetowa MJPEG). Wszystko wyrabia i nie gubi klatek
> (musisz miec jedynie dysk ktory Ci wyrobi te 8MB/s). Obraz jest naprawde
> swietnej jakosci. Teraz na Allegro mozna dostac za ok 500zl (ja dalem w
> 1997 za nia prawie 3 tys). Pod XP nie odpalisz karty dzwiekowej (tej co
> jest na pokladzie DC30), ale ogolnie dziala dobrze, tylko dzwiek musisz
> puscic przez osobna karte muzyczna.
>
> Pozdrawiam
> Yoghurt

Kupiłem za 100 zł kartę DC 10 Pinnacle z uszkodzonym wyjściem.
Jest to mniej więcej to, co DC 30, tyle, że bez dźwięku, czyli jak
piszesz, to pod WinXp na jedno wychodzi. Jakość jest jednak
nieporównywalna z rozwiązaniami programowymi, przede wszystkim dlatego
(tak mi się wydaje), że dzięki wstępnej kompresji MJPEG w karcie przez
szynę PCI jest przesyłąny dużo mniejszy strumień. Nieskompresowane video
to ok 720*576*25*4=42 MB/s i bez tolerancji na chwilowe przerwy. A
przecież jeszcze jest dysk, na którym trzeba to po kompresji zapisać,
jest transmisja dźwięku no i sterowanie wszystkim, co wisi na PCI.
Kompresja MJPEG jest słabsza, niż MPEG2, ale za to lepsza do
późniejszego montażu. Myślę, że to może być niezłe wyjście.
Nawet sprawna DC 10 będzie tańsza, niż DC 30.

Janusz