Re: Nforce i Sound storm

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 23:23:10 MET DST

> nie instalowalem najnowszych nforcow bo jak to zrobilem ostatnio to mialm
> wrazenie ze sie pogorszyl dzwiek. Czy w zwyklych nforca (ze strony
> nvidii) jest normalanie sterownik do sound storma i panel do jego
> obslugi bo niestety nie widzialem takiego po zainstalowaniu najnowszych
> sterow :(( Pytam bo chcialbym byc na czasie i miec zainstalowane
> najnowsze sterowniki w celu usprawniania komputera. Na stronie abita
> zatrzymali sie tam na jakis starych nforca (nie wiem czy jest tam sound
> storm) Jak to jest????

Jeżeli zależy Tobie na jak najlepszej jakości dźwieku to zainstaluj
najnowsze sterowniki ze strony Realteka (www.realtek.com.tw).
Układ DSP NVidii nie dość, że jest 16 bit (ALC650 ma AD 20 bit)
to wprowadza słyszalne zniekształcenia. Na słabym wzmacniaczu,
słabych głośnikach i uchu ;-) może i różnica jest pomijalna, jednak
jeżeli tak jak piszesz odczuwasz dyskomfort i masz dobry sprzęt, to
po zainstalowaniu sterowników Realteka może Ci opaść szczęka
z wrażenia od ilości szczegółów i poszerzenia sceny stereo. Sam
pierwszy raz nie mogłem uwierzyć, że to ta sama karta, jak usłyszałem
muzykę z Asusa A7N8X Deluxe na sterownikach ALSA pod Linuxem.
To sprowokowało mnie do spróbowania sterowników Realteka pod
Windows. Różnica jest wyraźna w stosunku do Nforca.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]