Re: Prosba o opinie

Autor: rashman <nr_at_4620745.gg>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 22:09:25 MET DST

Teo napisał(a):

> Teraz IBM znowu powraca - tym razem jako Hitachi (wczesniej tez
> produkowali dyski, ale marka byla IBM). 7K250 zapowiada sie na
> swietna serie - bardzo ciche i do tego bardzo wydajne, zobaczymy jak
> z trwaloscia.
Bede polemizowal: 80 GB z w/w seri nie jest cichy. Jest glosny i ma niemily dla
ucha pisk co jakis czas /3-4 x na godzine/. Z tego co wiem nie jest to tylko
moje spostrzezenie - kilka osob pisalo o tym samym. Bodajze w komputroniku w
opiniech rowniez jest o tym napisane. Mialem taki dysk i sprzedalem. Po fakcie
znalazlem opinie, ze nie byl to pojedynczy przypadek.

> Jak seria Barracuda IV wyszla z mody, przyszedl czas na Western
> Digital, swietne dyski, ale potwornie, niesamowicie glosne za to
> solidne i trwale. Ostatnio Samsung wychodzi na powierzchnie ze swoimi
> super cichymi dyskami seriii SpinPoint - cichymi do czasu podobno po
> jakims czase lozyska daja o sobie znac, ale maja 3lata gwarancji,
Myslisz troche fakty. To na tyle mloda seria, ze nie sposob stwierdzic czy takie
dyski faktycznie maja defekt o ktorym piszesz. Co innego stare modele - one
mialy dokladnie to o czym napisales, po czasie stawaly sie glosne.

"Nowe" Samsungi ciesza sie poki co bardzo dobra opinia.

> dobrze sie zapowiada, bo kiedys dyski Samsunga sypaly sie strasznie.
Prawda. Trzeba pamietac tez, ze sprzedawaly sie w ilosciach wiekszych niz inne
hdd ze wzgl. na bardzo atrakcyjna cene. Przynajmniej w moim miescie kiedys kazdy
zestaw sprzedawany przez lokalne sklepiki byl oparty o samsunga.

> W tej chwili jesli brac to Hitachi serii 7K250 ciche i wydajne, mam
> nadzieje ze sie nie sypia - historia pokazuje, ze Hitachi robi super
> napedy.
Jaka historia? Historia IBM'a ? Przeczysz sam sobie:

> Byl taki czas ze HDD IBM byly najlepszymi na rynku, potem zaczely sie
niemilosiernie
> sypac - produkowane na wegrzech - chociaz zdazaly sie przypadki juz 4
> rok 307030. Segate wtedy szczycil sie swietna seria Barracuda IV.
> Teraz IBM znowu powraca - tym razem jako Hitachi (wczesniej tez
> produkowali dyski, ale marka byla IBM)
IBM/Hitachi robilo bardzo dobre dyski. Mieli jedna bardzo powazna wpadke. Ocenic
to musi sam kupujacy.

> Jesli nie przeszkadza ci halas na poziomie huraganu, wez WD -
> sprawdzona i trwala konstrukcja.
> Mozesz tez wybrac Maxtora - nie sa tak glosne jak WD, poprzednie
> serie byly rownie malo awaryjne, ciekawe jak jest z DiamondMax10,
> maja NCQ.
Beda miec dopiero. Poki co NCQ oferuje Seagate w odswierzonym modelu 160GB i
Maxtor w maxline III (250 i 300 GB), kontrolerow obslugujacych ta technologie
jest jak na lekatstwo - ICH6 (czyli zmiana platformy...) i dostepny w .pl
welland st114 (czy jakos tak, nie pamietam modelu, jego ncq rowniez jest
niepotwierdzone).

--
pozdr.
r.