Re: Czy można wyłączyć wiatrak na celeronie

Autor: rashman <nr_at_4620745.gg>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 17:57:05 MET DST

Jacek napisał(a):

> Mam celerona boxa 2.4, i słyszałem że można odpiąć wiatrak i nic się
> nie stanie. Temperatura procka wzrosnie do 60 - 70 stopni, ale jest
> cichutko. Czy ktoś na grupie przerabiał temat?
> Pozdrowienia, Jacek
Hm... Ja po jednym z LanParty, na ktorym bylo sporo grzebane w kompie z
podpinaiem hdd etc. mialem taki przypadek: jakims cudem kabelek dostal sie m-dzy
lopatki wentylatora ZALMAN 7k alcu i przestal sie krecic. Ja oczywiscie o niczym
nie wiedzialem i pare dni pracowalem na samym radiatorze. Silniczek w
wentylatorze o dziwo nie spalil sie. Sytem byl stabilny, gralem jedynie w Mohaa,
prime nie by zapuszczany.

Po paru dniach znowu grzebalem z hdd i zauwazylem, ze wiatrak sie nie kreci.
Skad wiem, ze to pare dni a nie 5 min - komputer nie byl ruszany, a sposob w
jaki kawalek przewodu zasilania /molex do hdd/ pojawij sie w lopatkach wyklucza
przypadkowosc - musialo stac sie to podczas grzebiania z hdd.

Wsjo zostalo doprowadzone do porzadku, na wszelki wypadek przetestowalem go
gruntownie i pracuje na nim do dzis. Przy lepszym radiatorze /thermalright, moze
swiftech/ powinno sie udac z pasywnym chlodzeniem...

Mam p4 2.4c

--
pozdr.
r.