Re: Płyta główna nie wykrywa 2 urządzeń

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 02:10:14 MET DST

Realtor wrote:

> Ale kiedy zostanie
> podłączone tylko jedno z nich BIOS wykrywa to jedno któro zostało podpięte.

jak rozumiem probowales je np. zamieniac miejscami na tasmie NIE
ruszajac zworek? brzmi smiesznie ale to czasem pomaga przy takich
starociach..

> Gdy próbuję wykryć chociaż jedno urządzenie, ale na drugiej taśmie IDE, ani
> dysk ani CD-ROM nie wykrywają się.

w biosiku obsluga drugiego kontolera IDE wlaczona i ustawiona?

> Problem na pewno nie tkwi w zworkach
> (master, slave - dobrze ustawione). Zarówno CD-ROM i dysk nie są uszkodzone.
> Nie mam pojęcia co może być nie tak...

jesli ww nie pomoze to pozostaja jeszcze experymenty z CS na zworkach i
zonglerka we wszystkich mozliwych ukladach o ile druga tasma w ogole
"zalapie". kiedys bawilem sie takim 486 w kombinacji 2 antyczne HDD +
zabytkowy cdrom i caly zestaw odpalil (mimo zglaszania bledu w bios) po
dluugiej zabawie m. in. zworkami i co smieszniejsze - wszystkie elementy
byly wykrywane TYLKO w jednej konkretnej konfiguracji rozmieszczenia na
tasmach (pomijajac kwestie zworek). ogolnie dziwne.. ale dzialalo ;-)

pozdrawiam

--
            * older futhark