Re: [OT] Konkurs informatyczny

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Tue 17 Aug 2004 - 12:40:44 MET DST

Niejaki Lukasz Ledochowski twierdzi jakoby:

> http://www.ids.uni.lodz.pl/gimkonst/rozycki/konkurs/2004/test.php

Po pierwsze - nie chce działać pod Mozillą.

Po drugie - niektóre pytania są całkowicie niejednoznacznie sformułowane.

5. Wskaż prawidłowo posortowane malejąco nośniki danych:
   dysk twardy, płyta CDROM, dyskietka
   dyskietka, płyta DVD, płyta CDROM,
   płyta DVD, dysk twardy, dyskietka.

Taaak. Posortowane malejąco pod względem jakiego kryterium? Objętości?
Wieku? Pojemności (nie mówiąc że HDD to są zarówno 5MB jak i 200GB, a
dyskietką jest również 250MB Zip)

10. Prawdą jest, że klawiatura
   posiada część numeryczną,
   zawiera mniej niż 84 klawisze,
   aby uzyskać polskie "Ź" należy użyć ALT SHIFT i Z.

Przepraszam bardzo, ale to jest chore - Jaka klawiatura? Notebookowa?
Standardowa? Od PC? Od Apple? Jaki układ? A odpowiedź 3 zależy od
konfiguracji Software'u.

15. Narzędzie przedstawione na rysunku służy do:
   zaznaczania obiektu,
   zamalowywania obszarów,
   narysowania wielokąta.

A skąd ja mam to wiedzieć, skoro nie podano o jaki program chodzi? To
narzędzie służy do wyświetlenia obrazka z gołą dupą w programie
napisanym przez mojego kolegę.

18. 1 megabajt jest:
   równy 1000 kB,
   równy 1024 kB,
   mniejszy niż 1 GB.

Jestem ciekawy, czy wg. układającego test poprawna jest 2ga odpowiedź.
Jeżeli uważa on że tak, to jest to rażący błąd. 1024kB = 1024000 B.
1 MB = 1048576 B

20. Sposobem na zamknięcie programu może być:
   START -> ZAMKNIJ,
   ALT + F4,
   PLIK -> ZAKOŃCZ

Ponieważ nie podano systemu operacyjnego, każda odpowiedź jest poprawna.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//