Re: Wymieniłem bios

Autor: Krzysztof Trybowski <trybowski_at_gazeta.pl.invalidd>
Data: Mon 16 Aug 2004 - 12:15:27 MET DST

On 16 Aug 2004 09:38:17 +0200, qrzyho wrote:

> A więc wymieniłem bios na najnowszy dla mojej płyty,
> niestety nic nie pomogło; po sformatowaniu nie da się systemu wgrać.
> hmmm... załóżmy że jednak zasilacz jest kiepskiej marki,
> czy moge to sprawdzić wkładając w slot agp moją stareńką kartę z poprzedniego
> komputera rive vante/tnt2 agp x2 ? (!) z tego co wiem agpx8 powinny być
> kompatybilne z poprzednimi wersjami ?? (czy może to kompletne głupstwo?)

większość produkowanych obecnie płyt głownych nie pdsługuje 3 voltowego AGP
(uogólniając chodzi o AGP 1x i 2x)

zobacz czy twój port AGP jest podzielony. porty, które obsługują 1,5V są
podzielone dalej od śledzia (w proporcjach zbliżonych do teog jak
podzielone są PCI). porty 3V mają podzielenie z druguiej strony (bliżej
śledzia). Porty uniwersalne nie mają podzielenia.

Analogicznie z kartami. Karty uniwersalne mają dwa wycięcia w złączu.
Jeżeli twoja karta tak ma, to jeszcze sprawdź, czy nie ma na niej jakiejś
zworki do przełączania napięcia (ponoć tak niektóre karty miały, choć
pewności nie mam) i ustaw na 1.5...

pozdr.