aktualizacja biosu płyty głównej SONO VK2208

Autor: rispoludek <rispoludek_at_o2.pl>
Data: Mon 16 Aug 2004 - 01:04:28 MET DST

witam

chciał bym poprosić o opinie w następującej sytuacji jak mnie spotkała
jakiś czas temu.
przy re instalacji systemu (próbowałem 98SE oraz win2000 i XP)
następowało zawieszenie instalatora przy wykrywaniu urządzeń o dziwo
linuxy chodziły bez problemu (Knoppix, Mandrake) w końcu pod napływem
absurdalnych pomysłów i ciągłej irytacji dokonałem zmiany bateryjki na
płycie głównej:) ostatecznie system win2000 udało się zainstalować po
którymś z kolei wprowadzeniu ustawień fabrycznych bios'u i wyłączeniu
ACPI Function system się zainstalował ale następuje kolejny problem, po
wyłączeni komputera i ponownym uruchomieniu nie chce się włączyć monitor
i pomaga dopiero reset później nie chce załadować się system ani także
nie ładują się bootowalne płyty wyświetla się jedynie ramka z
zainstalowanymi urządzeniami pomaga dopiero kilka resetów i tu mam
pytanie czy w tej sytuacji aktualizacja BIOS płyty głównej ma
jakikolwiek sens i tu także pojawia się kolejny problem płyta jest dość
egzotyczna i czy mogę zaktualizować jej BIOS przez AGENT BIOS
http://tinyurl.com/6pcaj
konfiguracja komputera jest następująca:
procesor: AMD Duron, 850 MHz
płyta główna: SONO VK2208 (Mikroukład płyty głównej VIA VT8363(A) Apollo
KT133(A))
pamięć fizyczna: Micron Tech. (256 MB PC133 SDRAM)
dysk twardy: Seagate (ST330621A (30 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
karta dźwiękowa: SB Live! 5.1
karta sieciowa: Karta Realtek RTL8139(A)
cd-rw: LITE-ON LTR-52327S
dvd-rom: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B Hitachi-LG
dodam tylko że po za wspomnianymi problemami system chodzi stabilnie bez
jakiś niespodzianek.
pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie wskazówki i porady.