Re: Cpuidle jak to dzoala?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 15:08:21 MET DST

Proces Tomek Głowacki <t_gl@nofuckingspam.o2.pl.cx> zwrócił błąd:
> U mnie, na Ath 2200@2400+ (2030Mhz) bez CPUIdle - 44 C , z CPUIdle - 44
> C ;) Działanie wręcz fantastyczne. Chipset nForce2 Ultra400. Procesor
> nie obciążony niczym innym - idle time to 95-99% .

Nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno CPUidle po prostu nie działał z
chipsetami nForce, co nawet było napisane w instrukcji, choć trochę
kręcili. Sprawdziłem doświadczalnie - faktycznie nie działał. Ja używam
Speed Fan, który działa bardzo ładnie, zwłaszcza gdy procesor nie jest za
bardzo obciążony, co dość oczywiste. Nie na wszystkich płytach z nForce
jednak działa, nie do końca wiem dlaczego.

BTW w Speed Fanie wystarczy włączyć wybraną opcję i już tak zostanie, potem
program można wyłączyć i nawet po restarcie wszystko będzie OK.

Ja mam na diodzie 37-38°C, pod socketem 39-40°C przy słabo obciążonym
procku. Bez ingerencji programowej jest kilka stopni więcej, choć muszę
przyznać że w miarę "docierania się" pasty pod radiatorem te różnice się
zmniejszały (na początku było minimum 10°C różnicy).

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze