Re: Cpuidle jak to dzoala?

Autor: Grzegorz Mazur <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 11:20:26 MET DST

SEBCIO wrote:
> Nierozumiem dzialania tego programu
> Zyzywa mi on 100% procesora myslalem ze powinno byc na odwot chyba ze
> sie myle wyprowadzcie mnie z bledu
> Czy ten program ma byc uruchomiony caly czas czy tylko wtedy gdy chce
> oszczedzic procesor? no ale co to za oszczedzanie gdy programik zzera
> 100% Cpu
> wytlumaczcie mi to wszystko

On zużywa 100% CPU ale tylko wtedy, kiedy nic innego nie chce się do
proca dostać. Po prostu proces działa z najniższym możliwym priorytetem.
A idea tego jest taka, że ten proces wysyła do CPU komendę NOOP, czyli
brak operacji. Po dostaniu takiej komendy procesor wie, że może nie
odpalać niepotrzebnych części i w ten sposób używa mniej prądu, więc i
mniej się grzeje.

Możesz go spokojnie używać cały czas. Przetestuj sobie - zacznij coś
pakować jakimś RARem albo ZIPem, to zobaczysz że CPUidle nagle nie
będzie używał proca prawie wcale...

G.

--
"Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."