problem z dyskiem SATA

Autor: Janusz <s_janusz_at_interia.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 22:42:24 MET DST

kupiłem ostatnio dysk twardy WD Caviar SE 120 GB WD1200JD 8MB cache serial,
a jako ze poraz pierwszy mam stycznosc z dyskami SATA, nie mam pojecia co
robie zle...
chodzi o to ze dysk jest niewykrywany, zobaczyc moge go dopiero w RAIDzie,
ale o nim tez nie mam za bardzo pojecia, wypróbowałem chyba wszystkie
kombinacje ustawienia zworki i wtyczki na plycie głownej i nic dalej go nie
widac...
dodam tez ze do dysku nie dostalem zadnego okablowania, kabel którym zekomo
powinienem podłaczyc dysk był dołaczyny do płyty głownej (Abit NF7-S
(v2.0)), moze to nie ten
kabel... nie mam pojecia... na dysku są trzy gniazda, jedno wąskie do
którego pasuje dolączona do
płyty wtyczka, drugie tego samogo typu tylko dwa razy szersze - nie mam
zadnego kabla który by do niego pasował i trzecie w ogóle z kosmosu, moze
pradzicie mi co robic, szlag mnie trafia ze nie wiem o co chodzi, moze cos w
biosie przestawic, albo wyłączyc z tego Raida jakos, ludzie pomocy!

mam nadzieje ze nie napisałem na niewłasciwa grupe, a jesli tak to sorry
z góry dzieki
pozdrawiam