pamięć 2-kanałowa i 3 szyny DDR??

Autor: Michjalk <michjalk_at_[tralalala>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 22:25:11 MET DST

Witam,

moje pytanie mogą byćlamerskie ale nie znam się za bardzo na hardware.
Zebrałem trochę informacji, dopytuję w róznych sklepach ale mówą mi co
innego... :-)

Tak więc mam takie problemy:

1. Zależy mi na tym by RAM działał synchronicznie oraz bym mógł później
dołożyć RAM nie musząc wymieniać starego. W związku z tym nie rozumiem 2
rzeczy:
a. Jeśli będę miał płytę z 3 szynami DDR w dwóch będą takie same pamięci 256
MB 400Mhz każda, to co powinienem wsadzić do trzeciej szyny aby pamięci
pracowały synchronicznie? ( Dlaczego w ogóle są 3)
b. Jeśli będę miał płytę z 4 szynami, w dwóch będą takie same pamięci 256 MB
400 Mhz każda, to gdy rozbuduję komputer o kolejne dwie kości to jakie one
powinny być żeby nadal wszytko pracowało synchronicznie. Czy 4 pamięci moga
pracowac synchronicznie?

2. Z mojego rozeznania terenu wynika, że najlepiej kupować płyty marki Asus,
Gigabyte lub Abit. Może warto jeszcze rozpatrzeć jakieś inne marki?
Chciałbym aby płyta miała dodatkowo Fire Wire, reszta dodatków jest dla mnie
chyba zbędna. Moglibyście mi coś zasugerować. Do tej pory plecono mi:
- ABIT NF7 -SL 2.0 (390zl)
- ASUS A7N8X DUAL DDR400 (340 zl)
- GIGABYTE GA-7N400 L (320 zl)
Abit ma juz w budowany Fire Wire dlatego zależałoby mi na nim ale ma tylko 3
szyny DDR więc nie wiem....

3. Powiem jeszcze, że komputer ma mi słuzyć do programowania, robienia stron
www, grafiki 2D - corel photoshop;
zrzucania wakacyjnych filmow z kamery na cd.
płyta - ?
procesor - athlon 2000 Mhz
RAM - 512MB (2*256) PC400 TWINMOS CL 2.5
grafika - jakaś 128 bitową w okolicy 250 zł ale nie wiem co. Radeona 9200
albo Geforce 4 mx 440 albo jakaś inną - tutaj tez prosiłbym o pomoc. ..

serdeczne dzięki
Michał