Re: jak zainstalowac nowy bios?

Autor: rosi <keyser.soze_nospam__at_interia.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 13:22:20 MET DST

Użytkownik "Krzysiek" <kadryjanowski@op.pl> napisał w wiadomości
news:cfi6nh$lhp$1@news.onet.pl...
> sciagnalem nowy bios w pliku z rozszerzeniem bin i teraz mam pytanie jak
> zrobic upgrade biosu. Nigdy tego nie robilem i mam prosbe by mi ktos krok
po
> kroku wyjasnil. dzieki

potrzebujesz softu do flashowania od firmy, ktora bios zrobila (award,
ami)... poszukaj w sieci, mozna bez problemu je znalezc... potem dyskietka
systemowa, nagrywasz na nia programik i swojego .bin, start dosa z tej
dyskietki i wpisujesz nazwe programiku do flashowania np. 'flash /?' (bez
cudzyslowow) w wierszu polecen i enter. powinienes zobaczyc liste
przelacznikow i radze skorzystac z:
1. kopii starego biosu
2. zresetowania CMOS
pierwsza opcja da ci kopie biosu, ktory dotychczasowo uzywasz w razie
klopotow, bo mozesz czasem sobie napytac biedy... u mnie bios sie pokaszanil
i jedyne co moglem zrobic, to odpalic dos i wlasnie wgrac stary bios, zeby
uratowac plyte.
druga opcja zresetuje ustawienia CMOS i nie bedziesz musial grzebac w
obudowie i restetowac tego recznie w razie czego, minusem jest fakt
ustawiania opcji biosu od nowa, ale przynajmniej komp powinien wystartowac
od razu.

potem trzeba wpisac jeszcze raz polecenie tak jak to jest podane w
przykladzie.

a teraz UWAGI:
1. jezeli nie masz problemow z kompem, to nie zmieniaj biosu
2. zanim cos namieszasz, to wez sprawdz, co zmienia nowsza wersja biosu, bo
niekoniecznie cokolwiek zyskasz na nowszym biosie
3. zawsze istnieje ryzyko, ze skopiesz sobie plyte glowna, a potem bedziesz
musial placic komus za ponowne wgranie biosu, tego ktory miales, bo bez tego
komputer moze sie nie podniesc...
4. wymieniaj bios TYLKO i wylacznie wtedy, kiedy masz problem, ktory
znajduje sie na liscie poprawek wprowadzonych do nowszych wersji biosu
(szybszy procesor nie obslugiwany przez twoj bios, bledy)