Re: Bad setory na HDD ?

Autor: Kasia VPL <kasia_at_da.ru.org>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 02:48:35 MET DST

On Thu, 12 Aug 2004 08:57:30 +0200, "SMi" <smi@poczta.op.pl> wrote:

>Ja mam FAT32.
>
>Sprawidziłem- ma błędy.
>
>Mam tylko pytanie: w jakim pliku zapisuje rezultat sprawdzenia ?
>
>Mirek

Nie tworzy pliku. "Bad Sectory" zapisuje bezposrednio na dysku
niezaleznie od file system. Bad sector jest znaczony flaga na samym
poczatku ("NIEBEZPIECZENSTWO-ZAKAZ WSTEPU, WYBIERZ NASTEPNY") -
kropka. Tak to na ludzi rozum, w praktyce to wystarcza jeden bit.
Jezeli skopiujesz dysk z bad sectorami na zupelnie nowy w 100%
pozbawiony "BADOW", to kopia bedzie zawieac informacje i ich
wystepowaniu. (nie zapomnij, jest to wierna kopia zapisu na dysku)
Fabryczny program moze "wyzerowac" caly dysk, co niektorzy
traktuja/nazywaja jako LLF. Oczywiscie ten proces usunie wszystko z
dysku wlacznie z tymi flagami. Na jak dlugo ten proces jest skuteczny
to zalezy z jakiego powodu one (BS) powstay w ogole.