Re: barton mobile vs wydajnosc

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 21:00:08 MET DST

> Mam zamiar zmienic procesor na cos nowszego, konktretnie Bartona 2500,
> ale na grupie wszycy polecaja wersje mobilna, wiec nasuwaja mi sie
> takie pytanka:
> - jak wyglada wydajnosc takiego procka mobilnego konktra procek nie
> mobilny przy identycznych ustawieniach fsb i mnoznika ? ( czy to ze jest
> obnizone napiecie pracy ma jakis wplyw na wydajnosc ? )
Oczywiście napięcie proca nie ma absolutnie żadnego wpływu na jego
wydajność. Ma natomiast wpływ na temperaturę - bartony z serii mobile
są sporo chłodniejsze od ich "biurkowych" braci.
Co do wydajności, to przy tych samych częstotliwościach i FSB
wydajność obu bartonów będzie taka sama.

> - Czy to ze nie mobilne bartony maja domyslna magistrale 333 Mhz, a
> mobilne 266 Mhz ma jakies znacznie ?
Rzeczywiście bartony mobilne mają magistralę 266MHZ (133x2), ale
możesz ją zmienić na 400 (2x200) i po kłopocie. Dodatkowo można
zmienić mnożnik w mobilnych wersjach i ustawić proca na 11 x 200 i
mamy wydajność wersji 3200+

> - z tego co wyczytalem w sieci, Bartony zprzed 39 tygodnia produkcji tez
> maja odblokowany mnoznik, ale dla pewnosci zapytam to jest 39 tydzien
> 2003 ?
Tak

>Serie produkowane w 2004 sa juz zablokowane ?
Wersje "niemobilne" są zablokowane a mobilne nie.

> Pozdrawiam

Pozdr. Marcin