Celeron 366 - rozbudowa ?

Autor: Piotr <psz_at_wytnij-to.netactive.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 15:48:17 MET DST

Witam!

Rozezneję właśnie temat przyspieszenia mojego komputera - i w związku z tym
mam kilka wątpliwości - może tutaj ktoś zna odpowiedzi na moje pytania...
Może na początku zaznaczę jeszcze, że szukałem już informacji na tematy,
które poruszam niżej i nie moge znaleźć konkretnych informacji - dlatego
zwarcam się z pytaniem na tą grupę.

W tej chwili pracuję na Celeronie-A 366MHz na płycie ACorp 6ZX98 - jest to
płyta z gniazdem Slot1, z chipsetem Intel 82440BX/ZX. W ostatnim
"PCFormacie" wyczytałem, że podobne konfiguracje można teoretycznie
rozbudować do PIII lub Celerona o prędkości rzędu 1GHz bez zmiany płyty
głównej. Konieczne jest tylko zastosowanie przejściówki z Socket 370 na
Slot1.

Przyjrzenie się jednak szczegółom nieco ostudziło mój zapał do takiej
rozbudowy, ponieważ pojawiły się następujące wątpliwości:

1. Wg. producenta wspomniana już tutaj płyta główna obsługuje procesory o
częstotliwościach FSB 66 i 100 MHz. Problem w tym, że w BIOSie w opcji CPU
Host Clock (CPU/PCI) - domyślam się, że to tu ustala się częstotliwość na
FSB - mam jedynie opcje 66/33, 75/37, 83/41 MHz no i oczywiście "Default".
No i teraz pytanie - czy płyta obsłuży procesor z FSB 100 MHz, czy nie? A
jeśli tak - to czy z prędkością 100 MHz, czy tylko 83 MHz?

2. Na płycie są jumpery do ustawienia mnożnika - od x2 do x6 (lub x5.5 - tu
też mam wątpliwości, bo co innego jest napisane w instrukcji, a co innego na
płycie). W dodatku w tej chwili procesor pracuje przy mnożniku x5.5,
natomiast jumpery są ustawione tak, że w ogóle takiej możliwości
(kombinacji) nie ma wyszczególnionej w instrukcji obsługi ani w nadrukach na
płycie!
No i tu nasuwa się zasadnicze pytanie - czy jest możliwe wykorzystanie
procesora z mnożnikem większym niż x6? Czy to, że procesory Intela mają
zablokowaną zmianę mnożnika powoduje, że nie muszę się tym przejmować i mogę
np. wstawić sobie Celerona 850MHz, który ma mnożnik x8.5?

3. Kwestia gniazda AGP: wg. testu działa ono z prękościami x1 i x2. Czy to
oznacza, że będę mógł użyć karty graficznej obsługującej prędkości x2 i x4?
(Czy w takim układzie płyta i karta ustawią się na pracę z prędkością x2?)
Nie znalazłem bowiem w setupie BIOSu miejsca, w którym możnaby to było
ustawić.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś zechciał mi coś na ten temat napisać lub choćby
naprowadzić mnie na strony, gdzie mógłbym o tym przeczytać...

Pozdrawiam i z góry dziękuję!
Piotr