Re: Niszczące napęcie w sieci

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 06:10:32 MET DST

Maciej <mlab@op.pl> zapodał(a):
> Niedawno wymieniałem w kompie dwie rzeczy: dysk i pamięć RAM, obie
> części padły. Koledze z pokoju (mieszkamy w akademiku) padła większość
> sprzętu w PC-cie łącznie z zasilaczem i monitorem.
> Starsi koledzy z elektroniki twierdzą, że nasza sieć jest przeciążona
> i prąd wykańcza sprzęt.
> PYTANIE: czy UPS rozwiąże mój problem? Nie chcę co rok kupować nowego
> dysku.

Tak, od tego jest. Wydatek w tej chwili znośny (za 250zł można już coś mieć).
Za porządny (bezpośrednia praca z baterii...) trzeba słono zapłacić - ale taki
to już dopiero daje jakościowy prąd, bez domieszek :)

> Kolega badał napięcie oscyloskopem - przebieg piłokształtny :)

Ten kolega dopiero po 2-gim semestrze i jeszcze nie pokazali na uczelni,
do czego służą te pokrętła na oscyloskopie? ;-)

> Czy UPS jest w stanie skorygować taki przebieg do normalnej sinusoidy?

Sądzę, że Tobie wystarczy.

> Czy AVR sobie z tym radzi?

Kup jakiegoś upeesa za 200-250zł i będziesz zadowolony- tylko nie podłączaj
go przez listwę ;)

> Proszę o odpowiedź i ewentualną poradę, jaki UPS kupić.

Ja używam APC500

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl