Re: Karty SB Live czym sie roznią ?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 01:17:20 MET DST

Adam Plastik wrote:
> Witam moze ktos szanownych grupowiczow jest obeznany w tych
> blasterach,pełno roznych modeli nie wiadomo ktory z nich wybrac np
> SB0220,CT4760,CT4670,5.1 Digital,1024,4830 itd :-).Tyle tych modeli
> ktory z nich najlepszy. Pozdrawiam

CT4670 - CT4830 to karty 4 kanałowe. CT4830 ma dodatkowo SPDIF IN/OUT (da
się więc uzyskać dźwięk 6 kanałowy - o ile ktoś ma wzmacniacz z dekoderem
np. DolbyDigital albo cyfrowy zestaw głośników 5.1). CT4830 ma też złącze na
jakieśtam karty rozszeżeń (te o niższych numerach chyba nie miały; zresztą
SB0220 też nie mają). Buszując na forach dot. sprzętu bardzo często
spotykałem się z opiniami, że CT4830 generował wyższej jakości dźwięk
(oczywoście nie biorę pod uwagę kart serii "Platinum" itp.). SB0220 to ten
Live! 5.1, którego otrzymasz kupując nowego w sklepie (mimo iż ma pełną,
obsługę 6 kanałów analogowych, to sprawia wrażenie - przynajmniej
wizualnie - wersji zubożonej: bez złącza roz. i chyba nawet bez SPDIF IN).
Jako że nie jestem aż tak bardzo zapalonym melomanem, mogę jedynie
stwierdzić różnicę w jakości dźwięku pomiędzy kartą zintegrowaną a Livem ale
między Livem a Livem już jakoś nie potrafię odczuć różnicy jakościowej :-)
Zresztą na http://www.creative.pl powinieneś znaleźć dość szczegółowy opis
poszczególnych modeli.

--
< Piotr "Szpon" Slawinski