Re: chłodzone pamięci w kartach graficznych i ich częstotliwość

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 17:40:02 MET DST

von napisał(a):

> Rzeczywiście wszystko się zgadza, bo pamięć jest taktowana 275MHz, a
> jedynie producent robi marketing i pisze 550. Powodem tego jest, to że
> jest to pamięć DDR.

Chyba rzeczywiście jest to marketing firmy. " I/O transactions are
possible on both edges of the clock cycle." - czyli częstotliwość się
jakby "podwajała".

Zastanowiło mnie to, bo karta ma radiator do pamięci wspólny z
procesorem. Jeśli pamięć pracuje na nominalnych częstotliwościach to
chłodzenie nie powinno być potrzebne. A przez zintegrowany radiator
tylko się grzeje od procesora graficznego.