chłodzone pamięci w kartach graficznych i ich częstotliwość

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 13:25:24 MET DST

Przy okazji poprawiania błędów produkcyjnych instalacji chłodzenia na
mojej karcie graficznej spisałem sobie oznaczenia pamięci. Pamięci to
samsungi K4D261638E-TC36. Z ciekawości zajrzałem na stronkę żeby
sprawdzić ich możliwości -
http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/GraphicsMemory/DDRSDRAM/128Mbit/K4D261638E/K4D261638E.htm
.
I jakie z tego wnioski. Ta pamięć może być taktowana maksymalnie 275MHz,
a karta graficzna (GeForce FX6500) domyślnie taktuje ją na 550Mhz. Chyba
, że jednak chodzi o taktowanie jednego zbocza sygnału, a ja
niepotrzebnie zaśmiecam grupę.

pozdr.