Re: Cichy zasilacz, dysk, itp.

Autor: ... <NOSPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 22:21:26 MET DST

> Chciałbym skompletować sobie cichy komputer. Czy moglibyście polecić:
> - cichy wentylator na CPU (prawdopodobnie P4 2.8)

wybrał bym coś z serii arctic cooling;

> - cichy, ale szybki dysk (7200 RPM)

z 80-tek, wg. specyfikacji technicznej, najcichsze są seagaty; sam mam
samsunga, ale nawet najcichszy dysk da słuchowo o sobie znać, jeśli
odpowiednio się go nie zamontuje (swój przykręciłem do sanek 5,25,
przykleiłem do nich gąbkę i postawiłem na dnie obudowy - dysku w zasadzie w
ogóle nie słychać; wcześniej miałem przykręconego "typowo" w miejsce 3,5 i
było słychać jego pracę - drgania przechodziły na całą obudowę);

> - cichy wentylator do zasilacza (ile dB to jest 'cicho'? czasem znajduję
> dokumentację do różnych wentylatorów do zasilaczy, ale te dB niewiele
> mi mówią)

jeśli coś niedrogiego, to również arctic; na najmniejszych obrotach pracuje
z głośnościa 10dB (chyba 800-900 rpm), ale w zasilaczu 300W osiągnie jakieś
2300 rpm (czyli trochę więcej niż 10dB);

> No i przydałaby się cicha klawiatura - taka, żeby nie było słychać
> wciskania klawiszy (z tego, co zauważyłem to jest zarówno dźwięk klikania
> samego klawisza, jak i uderzania palców w klawisze - więc może coś
> gumowego?).

może takie ala laptopowe (np.
http://allegro.pl/show_item.php?item=29213213)?

pozdrawiam