róże kości ram a współpraca

Autor: xaliemorph <poszedl_at_w.dluga>
Data: Sun 08 Aug 2004 - 14:30:35 MET DST

czy mogę w komputerze zainstalować dwie różne kości RAM i czy nie będize
takiego problemu że nie będą odpowiednio działać? Aktualna kość to Kingston
KVR266X64C25/256 (czyli pojemność 256MB, choć na CL2 się wyrabia) na
pamięciach Nanya. Czy mogę dołożyć kość np. taką
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=12776 czyli DDR 256MB PC-333 CL2.5
GoodRAM zamiast drugiej kości Kingstona (tańsza po prostu od kingstona a i
tak nie wiem czy będzie jeszcze dostępny), bądź kupić jakąś zwykłą DDR400
(obniżyć taktowanie i obnizyć timingi). Czy może lepiej byłoby sprzedać
aktualną kość, i kupić jedną byle jaką 512MB. Jednak tylko pod warunkiem
opłacalności (tzn. gdy nie wydam więcej anieżeli w przypadku dokupywania
drugiej kości, tzn. zależnie od tego ile można dostać za moją używaną kość).
Jakbyco płyta główna to MSI-6341 K7Master na chipsecie AMD 761, więc nie ma
żadnego duala, itede, oraz doskonale sobie zdaję sprawę że pamięci nie będą
chodziły szybciej anieżeli te najwolniejsze (i tak chipset nie obsluguje, a
poza tym nie byłoby synchronicznego), jednakże pytanie się rozbija o to czy
będą w ogóle współpracowały ze sobą i z tą płytą główną.
Za odpowiedzi będę serdecznie wdzięczny.