Re: AMD jaka pasta ??

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 17:38:34 MET DST

Proces Zbychu <grupy.dyskusyjne@wp.pl> zwrócił błąd:
> A zabezpieczenie które wyłącza kompa przy 110 C (tak jest napisane w
> instrukcji) to bierze temperaturę z jądra procesora czy bezpośrednio spod
> niego?

To zabezpieczenie bierze temperaturę z jądra procesora, dlatego nie
napisałem że ta diodka termiczna nie jest wykorzystywana. Jest. Tylko nie
można jej wykorzystać do sprawdzenia aktualnej temperatury, płyta nie ma
funkcji monitoringu. Żeby być bardziej rzetelnym - mi się nie udało żadnym
programem, z przeglądu BIOSu wynika, że to jest temperatura z czujnika w
sockecie (który jest zdecydowanie obecny) no i temperatura jakaś taka niska
w porównaniu np. do innego kompa z Soltekiem, gdzie ładnie uzyskuję obie
temperatury w każdym programie i w BIOSie też są dwie. Wiem jednak, że
różne rewizje tej płyty dość znacznie się różnią, może spróbuj na swojej
użyć programu MBM lub SpeedFan i zobacz ile czujek to naprawdę ma. Jeśli
jest to jednak nowsza wersja płyty to na wiele bym nie liczył, jest ona
trochę bardziej oszczędna niż poprzedniczka. BTW do takiej ochrony jaką ma
Expox wcale nie trzeba korzystać z diody wewnętrznej, ale faktycznie w
manualu piszą wyraźnie że korzysta.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze