Acorp 6VIA81 ver 2B jak wgrać nowszy bios?

Autor: roni <roni_at_walicspam!.poczta.gdynia.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 10:04:41 MET DST

Witam!

Borykam się z następującym problemem.

Posiadam komputer z płytą główną z nadrukiem na niej -nie pamiętam
dokładnie - "6BX/VIA/ZX81 ver 1,5" chyba ;)
Po przeszukaniu archiwum grupy dowiedziałem się i ustaliłem, ze moja płyta
to dokładnie Acorp 6VIA81 ver 2B - taka wersja biosa.
Było pare wątków na temat upgrade'u biosa na tej płycie - jednak, żaden (!)
w pełni nie opisywał jak to zrobić (najczęściej dotyczyły problemu co to za
płyta 6BX/VIA/ZX81 ?)

Na stronie producenta odnalazłem pliki z nowszym biosem do tej płyty (ver 2C
i 2D) - tak myślę, ze to nowy bios ;) każdy z nich to plik o rozszerzeniu
BIN o wielkości około 266 kB. Czy ktoś z grupowiczów wie co z tym plikiem
zrobić? Na stronie producenta nie znalazłem informacji na temat upgrade'u
biosa - nie ma żadnych instrukcji jak to wykonać... czy potrzebuję jeszcze
jakiś dodatkowy program (jaki?) ogólnie z cZym to się je.

google wywala dość sporo stron ale zdecydowana większość jest po
rosyjsku.... nie znam tego języka w ogóle :(

Pytanie dodatkowe... :) czy po tej aktualizacji płyta będzie obsługiwała
dyski wieksze niż 32GB? Jest to jedyny powód dla którego chce coś
mieszać... komputer ma robić za serwer ftp i ma w sobie zamontowany dużo
większy dysk a widzi i wykorzystuje tylko te 32GB.... :(

Serdecznie dziękuję za jakąkolwiek pomoc, żeyczę udanego weekendu

pzdr

roni