Re: jak poprawnie zformatować baterie w notebooku ?

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Fri 06 Aug 2004 - 15:12:30 MET DST

Tomso wrote:
> W Karen notebook powiedzili mi inaczej że trzeba formatować . Wymieniłem
> własnie baterie na drugą . Nie moge obejrzeć jednego filmu do konca po 80
> min komputer sie wyłacza i konieć bateria litowo-jonowa 6celowa, 10.8 V
> /4000mAH. Jaki jest czas pracy twojego notebooka ? i jaki to model ?

Żebyś ty słyszał, co mi mówili w Karen Notebook... Tam pracują różni
ludzie, niektórzy rzeczywiście obeznani ze sprawami technicznymi,
niektórzy - bynajmniej.

Formatowanie dotyczy baterii NiCD, ewentualnie NiMH. Litowo-jonowym
wcale nie robi dobrze głębokie rozładowanie, wręcz przeciwnie - przy
odpowiednim zbiegu okoliczności można w ten sposób uszkodzić baterię
(awaryjne odłączenie wewnętrznego obwodu, zabezpieczającego przed
eksplozją). Jeśli chcesz najdłużej cieszyć się pracą baterii, to
regularnie doładowuj - o ile są wewnątrz sprzętu. Przy dłuższym
niekorzystaniu można rozładować do 40%, wyciągnąć i przechowywać w
chłodnym miejscu. Ale niestety LiIon starzeją się nawet gdy nie są
użytkowane.

--
macminer