Re: Ktory Windows ???

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 05 Aug 2004 - 17:33:04 MET DST

> Nie pisze, ze jednoczesnie, wiec moge uzywac 4 razy z rzedu
> przez 180 dni - czyli dwa lata.

Problem w tym, ze Microsoft sam juz dawno sie pogubil w warunkach licencji
(szczegolnie OEM). Ale jednak w tym wypadku nie wydaje mi sie to takie
oczywiste z dwoma latami. (Oszukac komputer, ze nie minelo 180 jest
oczywiscie latwo.) Jednak zapis licencji zinterpretowalbym tak, ze po
aktywacji (na ktora jest 14 dni) licznik (prawny-trialowy-180 dniowy, a nie
ten w komputerze) zaczyna bic. Po 180 dniach licencja wygasa, a to, ze
mozesz ten sam klucz uzyc do zainstalowania max. na 4 komputerach (wg. mnie
na raz) to tylko dodatkowe zaostrzenie warunkow licencji. IMHO wszystkie 4
mozliwie instalacje podlegaja temu samemu okresowi 180 dni , liczonemu od
daty aktywacji pierwszej instalacji.
(Podkreslam raz jeszcze, ze nie chodzi mi tu o sytuacje, gdzie po 180 dniach
komputer nie odpala - to latwo obejsc, ale o to , ze po 180 jakby nie liczyc
wygasa licencja.A ponowne zainstalowanie produktu po 180 dniach nie jest
jednoznaczne z uzyskaniem nowej licencji Trial 180 dni.)

Prawnikiem nie jestem. Ale prawnicy tez juz sie dawno pogubili (i to Ci z
Microsoftu :-D )
Nie wiem czy bezpiecznie jest ciagnac temat bo to bardzo NTG - jeszcze nas
sPLONKuja ludzie.

::-:: fobiusz ::-::