DMA w nagrywarce lite-on ltr-52327s

Autor: Bartosz <billyidol_at_o2.pl>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 17:55:55 MET DST

nie dziala mi DMA w nagrywarce lite-on ltr-52327s, przez co zamiast
nagrywac plyty w 2 minuty (jak dzis na innym kompie) nagrywa sie w 8.

na cdrinfo.pl przeczytalem, ze musze zainstalowac dedykowane kontrolery IDE.

plyta na chipsecie ALi M1541 rev 4, najnowsze kontrolery pobrane,
zainstalowane, zmian w menedzerze urzadzen (winme) nie zauwazylem,
program (ALi IDE mode Utility) mowi, ze nagrywarka pracuje na UDMA33.
dma wlaczyc dalej sie nie da - po zaznaczeniu "ptaszka" we
wlasciwosciach nagrywarki po restarcie nie ma go. w biosie dma ustawione
jest na auto (maksymalna opcja to pio/dma 4/2, co nie robi zadnych
zmian). dma w dyskach dziala.

specyfikacja komputera:
plyta na chipsecie ALi M1541 rev 4,
nagrywarka wyzej,
bios Award Modular BIOS v4.51PG 07/16/99
system windows me

moje pytanie brzmi: da sie jakos wlaczyc dma?