Re: Toshiba SD-R 5272

Autor: Andrzej Kaczmarek <ak_at_wroc.vulcan.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 21:17:51 MET DST

januszek napisał(a):

> Kupilem taka TOSHIBE pare dni temu za 335 zl w wersji OEM.
> Do tego uzywam Free4burn i jestem cholernie zadowolony.
> Nagralem juz ok 80GB na Verbatimach DVD+R (3,60 zl) i nie mam
> zadnycyh problemow.
> Sczegolnie jestem zachwycony tym jak ta Toshiba ladnie
> i szybko wszystko czyta. Ewidentnie najszybciej i nalplynniej
> ze wszystkiego co do tej pory uzywalem. Polecam.

Potwierdzam. Kupiłem jakiś czas temu i wszystko ładnie pali - na razie nic nie
popsuła [Verbatim DVD-R, TDK DVD+RW] :) Co prawda wg testów jest minimalnie
wolniejsza od nagrywarek o podobnych parametrach, ale mi to nie przeszkadza -
nie śpieszy mi się. Z odczytem też nie ma problemów. Do backupu jak znalazł,
tym bardziej że wg cdrinfo.com pali wszystkie możliwe zabezpieczenia - nie
testowałem, bo nie do tego celu ją wykorzystuję :)
Mogą być tylko problemy przy jakiś tandetnych płytkach: wypaliłem na początku
jednego jakiegoś MediaTech DVD-R i żaden napęd w domu nie chciał tego czytać,
a testowałem kolejno na R5272, M1712, M1812, C2612. Co ciekawe stacjonarna
Yamaha S540 odczytała bez zająknięcia ;) Jeżeli nie zależy Ci na DL, to polecam.

Jest jedno 'ale' - ale to w osobnym wątku opiszę w formie pytania, bo to raczej
jednostkowy problem.

--
pozdrawiam,
Andrzej