Re: Wybor monitora - help

Autor: Yoghurt <joghurt_at_op5P4M.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 18:54:50 MET DST

> 2) 17" Samsung 757MB (plamka 0.20 (??) pasmo 250MHz, 1920x1440)
> cena: pcprojekt 750 zl, bit 729 zl, bino 727 zl
> 3) 19" NEC FE991SB (plamka 0.27, pasmo 235MHz, max 1792x1344)
> cena: pcprojekt 1140 zl, bit 1089 zl, bino 1120 zl
> 4) 19" Samsung 957MB (plamka 0.20 (??) pasmo 250MHz, max 1920x1440)
> cena: bino 1054 zl, bit 1057 zl

Widzialem te 3 modele w akcji. W lutym kupowalem monitor. Pojezdzilem
sobie po sklepach, poogladalem i potestowalem za pomoca takiego
programiku NOKII. Szukalem 19-tki. Bylem napalony na tego NEC'a FE991SB.
Ale gdy go zobaczylem to juz nie byl taki ciekawy. Dwa paski poziome w
poprzek ekranu (dowiedzialem sie ze to wynika z budowy kineskopu - ale ja
nie moglbym sie przyzwyczaic), po za tym nie byl zbyt ostry w rogach. Z
ta ostrosci to myslalem ze wina danego egzeplarza ale okazalo sie ze inny
mial to samo... tak ze darowalem sobie. Potem testowalem Philips'a 19"
109P40. Wszystko bylo fajnie, ale paski (te poziome) i przy
1280x1024@100hz mial bardzo mocno wychylony prawy gorny bok... nie dalo
sie tego wyregulowac. Testowalem potem jeszcze CTX'a 19" (nie pamietam
juz modelu)... bez paskow ale nie ostry, geometria dobra. Przyszedl czas
na LG 900P... powiem Ci ze obraz naprawde super, ostry i geometrie mial
dobra, chodz kolory mial za to jakies takie dziwne... za bardzo jaskrawe.
No ale nie wziolem go poniewaz mialem wczesniej 700P (ten tez mial z tymi
kolorami cos nie tak) i niestety szybko stracil swoje pierwotne walory po
ok 4 mies juz zaczely mu sie rozjezdzac kolorki (konwergacja) i ostrosc w
rogach ekranu... na gwarancji mi go nie chcieli przyjac poniewaz to sie
miescilo w jakiejs zasranej normie gwarancyjnej. Nigdy wiecej LG. A ja
uzywam ostro monitora 8-12h dziennie tak ze raczej wole zeby byl
bezawaryjny i aby jego jakosc nie ulegala diametralnym zmianom po kilku
mies pracy. No i tak zrezygnowany bo nie moglem znalezc nic w cenie do
1300 zl myslalem ze nie kupie 19" z ktorej bylbym zadowolony. Ale w paru
sklepach wspominali o SAMSUNG'ach. Ja poczatkowo zupelnie odrzucalem ta
firme (zle wspomnienia z dyskami). Ale w ostatnim sklepie w zupelnej
desperacji poprosilem zeby mi podpieli tego Samsung 757MB (17-skte) i
bylem niesamowicie zaskoczony. Byla ostrzejsza od kazdej 19-tki jaka
wczesniej testowalem, geometrie miala wrecz idealna. Naprawde bylem w
szoku. No i dogadalem sie ze sprzedawca tak zeby mi sprowadzil 19-tke z
tej serii do przetestowania (bez zobowiazan) - Samsunga 957MB. 3 dni
pozniej ja mial juz na sklepie... przyjechalem i wypadl jeszcze lepiej
niz tamten 757MB. Od razu wiedzialem ze to jest monitor ktorego szukam.
Jest ostry jak zyleta nawet przy 1920x1440 i chyba ta plamka jest
rzeczywiscie taka mala (0.2). Geometria jest idealna, nie ma mowy o
zadnych poziomych paskach jak na tym nec'u czy philipsie. Narazie idzie u
mnie przez 8-12h na dobe od 5 miesiecy i nic mu nie dolega, naprawde
*polecam*. I teraz jakbym mial wybierac na Twoim miejscu to bym wziol
wlasnie ten model - Samsung 957MB. Najlepiej sobie go zobacz jest
naprawde swietny i porownaj do innych modeli. Bez najmniejszego problemu
zauwazysz roznice. Aha tylko popros sprzedawce zeby Ci podlaczal monitory
bezposrednio do kompa a nie przez jakiegos hub'a bo nic nie bedziesz o
danym monitorze wiedzial.

Pozdrawiam
Yoghurt

PS. daj znac na co sie zdecydowales :)