Re: pamieci do BX, teraz ECC

Autor: geos <geos_at_nowhere.org>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 11:32:07 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Nie pójdzie. BX musi mieć co najwyżej 8 banków po 128 MiB
> (i to koniecznie buforowanych), a moduł 512 MiB w najlepszym
> wypadku ma dwa banki (dwie strony pamięci) po 256 MiB.
> Taki moduł, jeśli zadziała, będzie "widziany" jako 128 MiB
> lub 256 MiB.
>
> Poza tym płyta musi mieć slot DIMM z wycięciem odpowiadającym
> modułom buforowanym (lub uniwersalny), bo inaczej fizycznie
> się takiego modułu nie wsadzi.

sorki, ze znowu. juz zaakceptowalem Twoja odpowiedz, ale zadalem
czlowiekowi od tych pamieci pytanie informujac go, ze na pl.comp.pecet
poinformowano mnie, ze nie beda dzialac w pelnej pojemnosci. oto co odpisal:

"Musze cię troche zdziwić ale te pamięci pochodzą z plyty GIGABYTE z
dwoma slotowymi prockami, gdzie wlasnie chodzily i byl BX"

nie pamieta jednak modelu plyty. na moje pytanie, jak wygladaja kosci
odpisal:

"Jest po 9 kostek z kazdej strony + po 2 poziome moduły."

uprzejmie prosze o wyklarowanie sytuacji, sam nie jestem w stanie ocenic
prawdomownosci sprzedawcy, byc moze wystepuje jakies "przeklamanie na
laczach" i czegos nie rozumiem.. czy asus p2b-d na BX bedzie widzial
512MB czy tez nie?

pozdrawiam,
Geos

ps. opis z aukcji: "Moduł Pamięci SDRam DIMM 512MB PC100 CL2 z korekcją
błędów ECC firmy Compaq. Pamięci pochodzą z serwerów HP NetServer LH
6000 i posiadają oryginalne oznaczenia firmy. Pamięci chodzą chodzą z
chipsetami firmy INTEL BX, I810,I815 i są widziane przez płytę w całości
[..]"