Re: LCD 15", Eizo vs. iiYama

Autor: Marek Piekar <sdfsd_at_ass.pl>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 23:57:26 MET DST

> 15" Eizo L367 (ok. 2230PLN)
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=5489
>
> 15" iiyama ProLite H380-W (ok. 2000PLN)
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9834
>
> Dziękuję z góry za pomoc,

Poszukaj testów na necie obu paneli. Może na tomshardware coś znajdziesz.
Chciałem kupić panel ostatnio i trochę wybrzydzałem między nimi.
Dowiedziałem się jednego, ze parametrom na opakowaniu nie można za bardzo
wierzyć. Niektóre monitorki z mniejszym czasem odświeżania bardziej smużą
niż z większym. Sprawdź też odwzorowanie kolorów, z tym też jest różnie. Mój
faworytem był Samsung 173P na nowej matrycy PVA czy jakos tak, a własciwie
odpowiednik samsunga tej technologi, PVS czy jakoś tak. Za: dobry obraz,
dobre kolory, ponoć nie smuży za bardzo, czerń jest czasrna, wzornictwo na 6
i pare jeszcze detali. Na minus: brak regulacji jakiejkolwiek poprzez
klawisze i cena 2800zł (17"). Ideałów nie ma, więc sprawdz, które "wady"
tych monitorów są bardzej do zaakceptowania. Ja poczekam jeszcze, po
wakacjach mają spaść ceny o 20%, bo panele zalegają magazyny :D

Pozdrawiam i sorry za polszczyzne, troche sie śpiesze