Re: ch³odzenie zasilacza?

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 18:17:34 MET DST

iTuiTu wrote:
> no w³a¶nie wymieniam zasilacz z chiefteca 250 w na jakiego¶ 350-360 W
> mam nadziejê, ¿e wystarczy - ale mam dwa modele, ró¿nica ceny 10 z³ a
> jeden ma dwa wiatraki w a drugi tylko jeden...
>
> co¶ zyskam poza dodatkowym ha³asem?
>
> modele zasilaczy to:
> ATX Chieftec HPC-360-202 360W - 185 z³ brutto
> ATX Chieftec ATX-1136H 360W DF - 195 z³ brutto.
>
> totalnie nie wiem jak to ugry¼æ...

IMHO zaden z ww nie jest dobrym wyborem jesli cenisz zarowno cisze JAK I
jakosc. niech mnie ktos poprawi jesli sie myle - ale tylko 360-202 to
produkt Sirtec'a (zlote grille - wszystkie "topowe" modele chiefteca sa
z ich fabryki), a 1138H to juz wytwor ZNACZNIE mniej renomowanej Delty
(robia tanie modele dla Chiefteca). a jak to jest z tymi wentylami? z
mojego doswiadczenia wynika ze zasilki wiekszej mocy wymagaja generalnie
  lepszej wentylacji niz doslownie "puste" w srodku noname'y. tak wiec
uzycie jednego wentyla 80 mm (nawet z noisekillerem) w praktyce wyklucza
NAPRAWDE cicha prace PSU. b. dobrym i dajacym mozliwosc przyzwoitego
wyciszenia sa zamiennie warianty: 2x 80 mm (lub czasem spotykane 1x 80
mm + 1x 92 mm) albo 1x 120 mm (takie z duzym "smiglem"). w takich
kombinacjach mozna znacznie redukowac obroty wentyli - a wiec i halas.
przy jednym skromnym 80 mm w przypadku tak mocnych zasilek to zbyt
ryzykowne. aha - z tego co slyszalem (sam nie uzytkowalem) to 1136H NIE
posiada noisekillerow a to jednoznaczne z dosc glosna praca - oczywiscie
jesli masz na cpu wentyl na 4-5k obrotow to mozesz takiego zasilacza
nawet nie uslyszec ;-) ale jesli szukasz czegos cichszego - to nie ma
sensu IMHO schodzic ponizej 360-302 (zreszta tez produkt sirtec'a).

pozdrawiam & udanych zakupow