Re: Czy kontroler RAID ATA133/100 obsluzy dyski SATA/150?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 15:04:36 MET DST

Piotrek napisał:

> Dyski SATA i PATA to w obu przypadkach dyski IDE

Ech, czepiasz się :)
Gdzie ja napisałem, że SATA to nie IDE? Użyłem tylko określenia
IDE jako oznaczenia starego i znanego wszystkim typu dysków.
Mogłem w tym miejscu użyć określenia ATA, które obecnie jest
stosowane zamiennie razem z IDE i PATA. I co? Wtedy też
stwierdziłbyś, że z mojego postu wynika iż dyski SATA nie są
dyskami ATA?

OK, załóżmy że masz rację łapiąc mnie za słówka. Ale przypomnij
sobie kiedy pojawiło się określenie Parallel ATA? Chyba dopiero
wtedy gdy pojawiły się dyski Serial ATA. Jakoś nie przypominam
sobie, żeby kiedykolwiek wcześniej ktoś użył takiego określenia -
po prostu wtedy na wszystkie dyski mówiło się "IDE". I tak też
zostało do dzisiaj. Pojawiły się tylko nowe: "Serial ATA". I
najważniejsze w tym wszystkim jest chyba tylko to, żeby każdy
zainteresowany wiedział o co chodzi i potrafił odróżnić jedno od
drugiego.

P.S.
Rozszyfruj sobie skrót IDE i odszukaj genezę jego powstania.
Zrozumiesz, że rozpatrywanie, czy SATA to również IDE nie ma
kompletnie żadnego sensu, ponieważ twór ten odnosi się niemalże
wyłącznie do kontrolera umieszczonego wewnątrz dysku.

--
                        Pozdrawiam, Sniper