Re: Wstyd? [long]

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 08:46:17 MET DST

Pafnucy wrote:
> [...]
>
> Trochę masz rację ale nie do końca. Często spotykam się z opiniami że
> jakiś tam komputer z powodzeniem wystarczy do prac biurowych. Trochę
> mnie irytuje takie uogólnianie bo wszystko zależy od tego jakie prace
> biurowe ktoś wykonuje na tym komputerze.
>
> Ja w pracy używam Celerona 1.7 na taniej płycie Shuttle'a z chipsetem
> VIA. Jak wiadomo procki Intela i chipsety VIA to niezbyt udane
> połączenie. Bardzo narzekam na wydajność tego komputera... czy robię
> to tylko dla zasady?
>
> [...]

Zgadzam się. Zajmuję się dość profesjonalnie programowaniem i zawsze - gdy
coś piszę - mam w tle uruchomionych pełno programów (m.in. Delphi, GIMP,
OpenOffice + dziesiątki małych od przeglądarek procesów po odtwarzacz
foobar). Gdy miałem jeszcz 256MB RAM (i proc. K6-III 450) - praca przy
komputerze nie była komfortowa. Dopiero odkąd mam AXP1600+, 512MB RAM i
szybki dysk twardy - mogę mówić o wygodzie...

Jedynym komputerem (nowym) jaki kupiłem, był dawno, dawno temu 386SX/25. Od
tamtego czasu albo kupuję części w komisach (oprócz twardych dysków i innych
napędów - te wolę kupić nowe) albo np. od znajomych, gdy ktoś pozbywa się
czegoś co może mi się przydać. Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie i przy
udziale nie za dużych środków pieniężnych - można odmładzać raz na jakiś
czas PC'ta.

--
< Piotr "Szpon" Slawinski