Re: Policyjne Naloty

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 16:14:32 MET DST

dzieciol <central@park.net> wrote:

> PS. Czy Policja w Polsce ma prawo prowadzic poszukiwania
> u prywatnych osob nie zajmujacych sie dystrybucja nielegalnych
> programow.

            Jak najbardziej. Przyjac nalezy jednak ze w takich okolicznosciach
o jakich piszemy konieczny jest nakaz przeszuania a nie kontrola na
legitymacje.

> A moze ma prawo dzialac, gdy jest konkretna
> skarga na konkretna osobe od poszkodowanej instytycji?

            Rowniez. Ale to nie ma wiekszego znaczania - KK i pr. autorskie sciga
obecnie ten rodzaj przestepstw w trybie publicznoskargowym a nie
prywatnoskargowym, jak bylo jeszcze kilka lat temu [kiedy mozna bylo
zobaczyc na gildzie policjanta w mundurze kupujacego "piraty dla dziecka"].

> Cos mi sie wydaje, ze jezeli tak jest, to w tym jest po prostu
> samowola panow policjantow, pragnacych sie wykazac.

            To tez - rozmawialem nieoficjalnie ze znajomym prokuratorem i AFAIK
ci policjanci od kontroli w Zielonej Gorze dostali wewnetrzna "zjebke" -
nie za samo przeprowadzenie kontroli a za jej sposob przeprowadzenia.
Bo jakby nie patrzec takie kontrole sa potrzebne - jeszcze w zeszlym roku
co niektorzy znajomi pukali mi sie w czolo ze z wyboru chce uzywac
OpenOffice, GIMPa, KAV 3.x z Chipa a od producentow oprogramowania
skupionych W BSA [m.in. MS, Adobe, Corel, Symentec, Autodesk] potrzebuje na
swoj dekstop tylko jednej rzeczy - W2k, na ktore swego czasu wysuplalem $ z
marnych studenckich dochodow, na drugim zas, slabszym komputerku do zadan
biurowych nadal uzywam takich staroci jak WIN95OSR2 i WinWord 2.0. Teraz
nie jest im juz tak od smiechu!

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902