Re: HP 6L słabiej drukuje

Autor: Samotnik <samotnik_at_samotnia.eu.org>
Data: Sat 31 Jul 2004 - 19:57:21 MET DST

<speedmaster1967BEZ_SPAMU@op.pl> napisal(a):
> Dnia 2004-07-30 17:32, Użytkownik Samotnik napisał:
>
> Bęben jest cały czysty, oprócz tych punktów. Ergo - to
>
> Czy te ślady na kartce powtarzają się cyklicznie a odstęp między nimi
> wynosi dokładnie obwód rury bębna ?

Nie, na kartce jest taki zygzakowaty pasek przez całą stronę. A na
bębnie są właśnie te plamki z toneru, tak z 5 ich jest.

> Po drugie nieraz się zdarza , że na
> wałku podającym toner robi się wyspa z toneru tzn. sprawdź kręcąc czy na
> wałku magnetycznym toner na całej szerokości i obwodzie układa się
> równomiernie . Jeśli nie to swoim palcem przejedź po tym wybrzuszeniu i
> pokręć wałkiem , pomoże . Bęben światłoczuły nie ma bezpośredniego
> kontaktu z wałkiem magnetycznym , toner przenoszony jest siłami
> elektrostatycznymi . W linii bo jest to związane z obrotem bębna ,
> obejrzyj go dokładnie czy nie jest uszkodzony .

No dobra, bingo -> na wałku było zgrubienie i taki pasek stwardniałego
toneru na całym obwodzie w tym miejscu. Wyczyściłem, wkładam, drukuję
i... po chwili pasek się znowu pojawił. Rozkręcam - znowu jest ten
stwardniały pasek. Znowu go starłem, wkładam, drukuję no i historia się
powtarza.

Co powoduje tworzenie się tego zgrubienia?

--
Samotnik
www.zagle.org.pl   - rejsy morskie