Re: Komputer do przechowywania plików v2.

Autor: Grzegorz Mazur <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 15:04:12 MET DST

orzech wrote:

> A jaką polecasz PEWNĄ płytę ze zintegrowaną grafiką, muzyką i siecią??
> i pod jaki procesor (cena - wydajność --> w tej kolejności)

Epox 8RDA3G - zintegrowany LAN, muzyka (po co na serwer?) i grafa
nVidia. Do tego w miarę tani procek (serwer tak naprawdę będzie się
głównie opierał na pamięci). Sam mam 8RDA3 i jest nieźle. Na pewno da
się znaleźć coś taniej (jakieś cuś z Ati Rage może - popularne w
serwerowych płytach) - teraz nie mam czasu...

Co do dysków, to jak już to było napisane Samsung daje teraz 5 lat
gwarancji. Na serwer to byłby mój priorytet. Dodatkowo polecałbym
jeszcze jeden mały dysk (może być stary) - na nim stawiasz system i
robisz swapa - nie ma sensu tego trzymać na mirrorującym RAIDzie, bo
zapis wolniejszy (swap!). A tak na wszelki wypadek możesz sobie
zainstalować system i na RAIDzie trzymać obraz zrobiony Ghostem, jakby
się siekło... Oczywiście wtedy trzymasz wszelkie zmieniające się pliki
na macierzy...

Ale jeśli myślisz do dużej ilości terminali i tak na poważnie, to może
GbE? Tylko switche trochę drogie do tego... Poza tym Linux Terminal
Server Project brzmi nieźle...

Z ewentualnymi problemami możesz walić na mejl - będzie ciekawie :D

PS: ostrzegam - z cenami w PL jestem trochę na bakier...

G.

--
"Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."