Re: Komputer do przechowywania plików v2.

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 13:36:22 MET DST

orzech wrote:

> Na czym ciąć - (zależy mi na stabilności), kiedyś chciałbym zdalnie
> wywoływać Desktop + OOffica z tego komputera na trupowatych komputerach
> w firmie (pentium 200, 32MB)

P200 + 32MB to moze nieco za malo, ale P200 + 64MB to juz OK;

zainteresuj sie Linux Terminal Server Project

http://www.ltsp.org

jest jakas dokumentacja po polsku; LTSP to jest zestaw pakietow
dla systemu linuxowego, ktory umozliwia wstawanie terminala
bezdyskowego z pamieci EEPROM karty sieciowej;

przegladalem dokumentacje i autorzy twierdza, ze P III 667 Mhz
spokojnie wystarcza do obslugi jednoczesnej 40 terminali typu
Pentium200 przy zadaniach typu open office czy przegladanie
internetu; serwer mial ponadto 1GB pamieci RAM;

moze zatem zamiast pakowac kase w Pentium IV /poczytaj grupe:
Pentium ma zly stosunek wydajnosc do ceny; Athlony i inne procki
firmy AMD maja lepszy ten wspolczynnik/; no ale pozostajac
przy intelu, rozejrzyj sie na allegro, moze lepiej kupic
komputer typu serwer np. firmy IBM; jedynym klopotem bylaby
chyba przestrzen dyskowa i obsluga tych 80GB, bo pamiec
raczej obsluzy; no i serwis pozostaje;

adas;