Re: Masa w kablach

Autor: Noname <Fulvio_at_google.pl>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 19:48:39 MET DST

On Thu, 29 Jul 2004 16:04:40 +0200, "Adam 'Adak' Kępiński"
<adak@acn.waw.pl> wrote:

>owak -
>ze
>sie
>
>W EIDE to duze prady nie plyna ;-)

>Widac to
>
>Jasne, ale jestem w stanie to zrozumiec w przypadku 80 zamiast 40 zyl.
>Ale jak sie to ma do 2 zamiast jednej max w 4 pinowym molexie i np, po co
>tasma EIDE ma tyle masa? Skoro ekranami sa i tak inne przewody, to czemu
>jeszcze wiecej?
W jednym przypadku odnosi sie to do ekranowania poszczegolnych linii
trasmisjji rownoleglej (ATA100/130 czy tez SCSI -obojetnie czy to jest
8 bit czy 16).
Byc moze jest to dosc maly prad i napiecie ale za to dosc wysoka
czestotliwosc oraz wymogi transmisji z mozliwie znikoma ilosca bledow
- patrz "falowy charakter transmisji" , a w drugim (molex i inne
podlaczenia pradowe) wilokrotnosc przewodow ma na celu zwiekszenie ich
sumarycznego przekroju dla wiekszej przepustowosci pradowej (A) i
zachowaniem gietkosci przewodow. Spotyka sie w niektorych przypadkach
po 4 i wiecej a nawet 8 przewodow podlaczonych do tej samej linii. -
Roboty przemyslowe, elektryczne narzedzia produkcyjne itp.