Re: Kupilem w koncu monitor :/

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 17:51:25 MET DST

Grzegorz Różański napisał:

> - czy normalne jest w takim monitorze to, ze po srodku ekranu
> obraz wyswietlany jest wezszy niz po bokach?

Takie zjawisko jest chyba normalne na wypukłych monitorach
przykrytych płaską szybą. Czy ten Samsung przypadkiem taki nie
jest (pytam bo nie znam tego modelu)? Bo ja w pracy siedzę przed
Samsungiem 700 IFT - z zewnątrz idealnie płaski, ale w środku
widać, że jest okrągły i tylko go zalali dodatkową porcją szkła,
żeby wyglądało, że też jest płaski. Oczywiście występuje w nim
identyczny efekt o jakim piszesz. W domu na LG Flatronie 915 FT+
czegoś takiego nie mam. Ale tam kineskop jest prawdziwie płaski.

> - niestety razaco w tescie nokii wyszedl test 'moire', czy samo
> to juz byloby podstawa do wymiany monitora? efekt ten jest
> wiczny w kazdej rozdzielczosci

Na wspomnianym wyżej Samsungu i Flatronie też to mam, chociaż w
minimalnym stopniu. Na Samsungu nigdy nie próbowałem wyregulować.
W domu prawie mi się udało... ale tylko w wybranej rozdzielczości.
Na ustawienia we wszystkich pozostałych nie starczyło mi
cierpliwości. W każdym razie mi efekt mory nie przeszkadza, bo
plansza testowa z programu Nokia Monitor Test jest jedynym obrazem
w jakim taki efekt mogę zobaczyć. Jakoś nie przypominam sobie,
żebym w jakiejkolwiek innej sytuacji (np. aplikacji biurowej,
filmie lub grze) zobaczył efekt mory.

> - istnieje w ogole monitor, aby mozna bylo idealnie ustawic
> poprzez osd ekran w ten sposob, by nie bylo zadnych zakrzywien
> po bokach i w rogach ekranu?

To zależy od monitora i chyba w dużej mierze od egzemplarza. Ja
swojego wybrałem spośród kilku. Potem jeszcze spędziłem parę dni
(łącznie w ciągu 3 lat) na regulacji i w dopieściłem go na maksa
(przynajmniej w 3 rozdzielczościach na których pracuję). Teraz
geometrię mam idealną na całej powierzchni. Ale nie było to łatwe.

> - w niektorych miejscach ekranu, gdy wezme i wlacze cos bialego,
> np explorera na pelny ekran widac leciutkie rozowe przebarwienia.

Coś takiego widziałem na paru monitorach ale odnoszę wrażenie,
że to kwestia złego oświetlenia pomieszczenia albo zmęczenia
wzroku :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper